Frozen shoulder

Een frozen shoulder, ofwel een stijve schouder, beperkt de bewegingsvrijheid van de schouder in hoge mate Dit wordt veroorzaakt door een verkleving van het gewrichtskapsel, dat opgezet is. Deze beperking weerhoudt de patient om te bewegen, maar door het minder bewegen neemt de pijn toe en dus ook de klachten. Een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Opvallend is, dat deze klacht meer voorkomt bij vrouwen dan bij mannen.

De pijn die bij deze aandoening wordt ervaren verloopt in fases. Aanvankelijk is de pijn erger bij het bewegen van de schouder, en ook in ’s nachts neemt de pijn toe wat leidt tot een slaapgebrek. Uiteindelijk neemt de pijn af maar de is bewegingsvrijheid van de schouder een stuk minder ten opzichte van de gezonde arm.

Wij herstellen de bewegingsvrijheid van de frozen shoulder door bepaalde manipulatie-technieken en geven u doelgerichte oefeningen voor thuis mee. Met het geleidelijk herstel van de beweging wordt ook de pijn minder. De behandelingen zijn meestal pijnloos.

Dit zeggen onze klanten

Gratis en vrijblijvend inloopspreekuur zonder afspraak

Voor nieuwe patiënten is er op op woensdag en vrijdag van 19-20 uur en op zaterdag van 15-16 uureen gratis en vrijblijvend inloopspreekuur. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Wilt u weten of chiropractie iets voor zou kunnen betekenen ? Dan is dit de manier om er achter te komen.

Chiropractie is niet bedoeld
om je direct beter te voelen.
Het is bedoeld om je
direct beter te genezen !

Chiropractie vanuit gezondheidsperspectief:
Erkenning, respect en vertrouwen in het aangeboren ontwerp van het lichaam om zich te genezen en zich goed te voelen

Een chiropracter bestrijdt
geen symptomen.